OEFENINGEN DIE JE VERBRANDING MET 20% VERHOGEN

Er zijn verschillende manieren om je dagelijkse verbranding te verhogen, zoals minimaal 2 liter water per dag drinken en hoog gedoseerde groene thee capsules slikken. Toch is sporten/bewegen de meest effectieve manier om dagelijks meer calorieën te verbranden. Er zijn een aantal factoren die de snelheid van de stofwisseling bepalen zoals erfelijkheid en de werking van de schildklier. Hierdoor verschilt de dagelijkse verbranding per persoon, maar 2000 kcal per dag voor vrouwen en 2500 kcal per dag voor mannen zijn de gemiddelden. Dit houdt dus in dat je als vrouw dagelijks 2000 kcal via de voeding binnen kunt krijgen zonder dat je hiervan zwaarder wordt. Eet je meer calorieën dan je verbrandt, dan zal dit overschot aan energie worden opgeslagen als vetweefsel. Door te gaan sporten kun je het aantal calorieën dat je verbruikt flink verhogen. Bij sommige oefeningen verbrand je al snel zo’n 10-15 kcal per minuut!

Vooral met het doen van oefeningen waarbij grote spiergroepen worden aangesproken zoals de rug- en beenspieren verbrand je veel calorieën. Oefeningen zoals lunges kun je heel eenvoudig thuis uitvoeren. Het enige dat je nodig is een eenvoudige sportmat (te koop bij Action voor € 3,99). Als je iedere dag slechts 15 minuten vrijmaakt om deze oefening uit te voeren verbrand je al snel 200 kcal per dag extra, wat zo’n 10% van je dagelijkse verbranding inhoudt. Voor fanatiekelingen die deze oefeningen dagelijks 30 minuten doen en dus 400 kcal extra verbanden, betekent dit een verhoging van je dagelijkse verbranding van maar liefst 20%!

 

Wanneer je een account hebt aangemaakt op www.dieetpro.nl kun je punten sparen voor leuke gratis producten als de DieetPro Bidon of de DieetPro Sportarmband voor je telefoon! Nog geen account? Registreer je dan nu!

PLAATSELIJK VET VERBRANDEN? IS HET MOGELIJK?

Plaatselijk vet verbranden? Is het mogelijk?

Je kent het wel, vetrandjes op bepaalde plekken van je lichaam die maar niet weg lijken te gaan. Vaak zitten deze vetreserves bij vrouwen op probleemgebieden zoals de heupen, dijen, buik en billen. Ook de bekende kwabben op de armen of vetrandjes rondom de BH bandjes zijn berucht. Bij mannen is de buik meestal het probleem. Wat zou het makkelijk zijn als we deze plaatselijke vetophopingen kunnen wegwerken. Soms wordt er beweerd dat het doen van bepaalde oefeningen zoals buikspieroefeningen ook het vet op de buik laat verdwijnen. Ook wordt weleens van afslankproducten beweerd dat het specifiek buikvet aanpakt. Helaas is plaatselijk en gericht vet verbranden echt niet mogelijk. Het is wel zo dat sporten je dagelijkse verbranding verhoogt en dat er supplementen zijn die ook een versnellend effect hebben op je stofwisseling, maar dit heeft geen effect op het opgehoopte vetweefsel op een bepaald gebied van je lichaam. Wanneer je lichaam een overschot aan energie geleverd krijgt via de voeding zal het dit als vetreserves opslaan. De genoemde probleemgebieden zijn de eerste plaatsen op het lichaam waar dit overtollig vetweefsel zich ophoopt. Pas wanneer je minder gaat eten zal je lichaam deze vetreserves aanspreken als brandstof. Als dit gebeurt zal je lichaam altijd als eerst de vetreserves gebruiken die er als laatste zijn bijgekomen. Dit betekent ook dat vetrandjes die er als eerste zijn bijgekomen altijd als laatste worden verbrand. Hierdoor kunnen net die hardnekkige en vervelende vetrandjes overblijven. Het enige dat werkt is gewoon doorgaan met vet verbranden totdat je lichaam ook deze vetreserves als brandstof aanspreekt. Sporten is hiervoor de beste manier. Het voordeel van sporten is dat je niet alleen je vetverbranding ermee verhoogt maar ook dat het lichaam strakker wordt doordat je spierweefsel aanmaakt. Hoe meer spierweefsel je hebt hoe meer calorieën je op een dag verbrandt.

Heb je vragen over Dieet Pro, mail dan naar info@dieetpro.nl.

Meld je nu ook gratis aan voor de Dieet Pro Facebook community waar je ervaringen kunt delen met mede Dieet Pro gebruikers.

 

Voordeelpakketten:

Het Maandpakket bestaat uit 3 potten DieetPro naar keuze, vezelcomplex ter bevordering van de stoelgang, Glucomannan (hongerremmer), Multi-vitamine, Visolie Forte en een gratis shaker voor €119,80

Het Slimme Start pakket, deze bestaat uit 2 potten DieetPro naar keuze met Groene Thee capsules (verhoogt de vetverbranding), Multi-vitamine, Visolie Forte, een stappenteller, gratis shaker en de gids “afvallen doe je zo” voor €89,90

Het Glucomannanpakket, deze bestaat uit 2 potten Dieetpro naar keuze en Glucomannan capsules (hongerremmer) met gratis shaker voor €64,95

RVS shaker actie pakket, deze bestaat uit 2 potten DieetPro naar keuze, een RVS shaker en een gratis extra shaker voor €49,90

10 TIPS OM DIRECT EEN PLATTERE BUIK TE KRIJGEN ZONDER TE TRAINEN

Soms kijk je in de spiegel naar je buik en denk je, ben ik nou zwaarder geworden of lijkt het alleen maar zo? De kans is aanwezig dat dit komt doordat je een opgeblazen buik hebt. Hierdoor kun je namelijk zo een paar kilo zwaarder lijken. Een opgeblazen buik is vaak het gevolg van een verstoorde darmflora of van een onvoldoende aanmaak van spijsverteringsenzymen. Hierdoor kan je moeite krijgen met het verteren van voeding. Er zijn een aantal oorzaken die de darmflora en de vertering van je eten kunnen verstoren. Wanneer je onderstaande tips opvolgt zal niet alleen je buik je dankbaar zijn maar zal je ook direct een paar kilo lichter lijken.

  • Eet geen eiwitrijke producten zoals kwark of vlees samen met fruit.
    Fruit bestaat voornamelijk uit snelle koolhydraten (fruitsuikers) die snel kunnen worden verteerd. Wanneer je fruit samen eet met langzaam verteerbare producten zoals kwark, vlees of een zwaar verteerbare maaltijd dan blijft het fruit te lang in de maag waar kan gaan gisten, wat een opgeblazen gevoel kan geven.
  • Eet zo min mogelijk producten die moeilijker te verteren zijn
    Voorbeelden van moeilijk verteerbare producten zijn: rood vlees, gesmolten kaas, gefrituurde producten, gerookte producten, kant en klare sauzen en fastfood.
    Vermijd voedingsmiddelen en dranken die direct tot gasvorming in de buik kunnen leiden
  • Voorbeelden hiervan zijn peulvruchten, koolsoorten en koolzuurhoudende dranken. Koolzuurhoudende dranken zorgen er niet alleen voor dat er meer lucht in de buik terecht komt, ze zitten daarnaast ook vaak vol met snelle suikers die je darmflora verstoren.
  • Eet rustig en kauw goed
    Door rustig te eten en goed te kauwen kan het eten al in de mond door middel van enzymen in het speeksel worden voorverteerd. Hierdoor heeft je lichaam minder moeite om het eten in de maag en darmen verder af te breken en voorkom je een opgeblazen buik.
  • Vermijd producten die veel gluten bevatten
    Producten die veel gluten bevatten, zoals pasta en brood, kunnen de darmflora verstoren en zodoende tot een opgeblazen buik leiden.
  • Vermijd snelle suikers.
    Wanneer je te veel snelle suikers eet en drinkt, zoals snoep, koek, gebak, alcohol en frisdranken, raakt de alvleesklier overprikkeld en maak je te veel insuline aan. Dit heeft een effect op de hoeveelheid spijsverteringsenzymen die je lichaam aanmaakt waardoor je moeite kan krijgen met het verteren van je eten. Ook dit kan weer leiden tot een opgeblazen buik.
  • Neem een probiotica supplement
    Een probiotica supplement kan de balans tussen de hoeveelheid goede darmbacteriën en slechte bacteriën herstellen waardoor het verteren van je eten makkelijker zal gaan. Zeker na het gebruik van antibiotica is het gebruik van een probiotica aan te bevelen omdat een antibiotica de gehele darmflora verstoort.
  • Ga vaker sporten/bewegen
    Niets is zo slecht voor je darmflora als de hele dag stilzitten. Door te bewegen breng je de darmflora in balans waardoor je minder snel een opgeblazen buik zal krijgen.
  • Vermijd producten met veel lactose
    Mensen die gevoelig reageren op lactose kunnen beter geen zuivelproducten zoals melk nemen omdat dit ook kan leiden tot een opgeblazen gevoel. Een goed alternatief voor deze personen is bijvoorbeeld sojamelk of amandelmelk.
  • Vermijd stress.
    Stress slaat regelrecht op de darmen wat ook weer kan leiden tot een opgeblazen gevoel. Neem dus iedere dag een moment voor jezelf waarop je tot rust kan komen, bijvoorbeeld door een wandeling van 15-20 minuten te maken. Hiermee breng je ook de darmflora in balans en vang je twee vliegen in één klap.