WAAROM JE VAN FRISDRANKEN, ALCOHOL EN VRUCHTENSAP ZWAARDER WORDT.

We hebben het al vaker aangegeven in eerdere blogberichten; van enkelvoudige (snelle) suikers word je zwaarder. Dit komt omdat suikers tot schommelingen in de bloedsuikerspiegel leiden en de productie van het vetopbouwende hormoon insuline stimuleren. Door schommelingen in de bloedsuikerspiegel krijg je sneller trek in eten (vooral in zoetigheid) en zal je op een dag dus meer eten dan wanneer je bloedsuikerspiegel in balans is.

Dat frisdranken vol met suikers zitten weten de meesten wel. Zo bevat een glas cola al snel zo’n 8 klontjes suiker per glas! Maar wist je ook dat vruchtensappen vaak vol zitten met snelle suikers? Vruchtensappen bevatten van nature veel fructose (vruchtensuiker) en bevatten soms bijna net zoveel klontjes suiker als cola. Aan sommige vruchtendranken wordt zelfs nog extra suiker toegevoegd.

Je zou misschien zeggen dat vers fruit dan net zo dik makend is als vruchtensap. Toch is dit niet het geval. Wanneer je een vrucht in zijn geheel opeet krijg je ook het vruchtvlees binnen dat veel vezels bevat. Deze vezels vertragen de opname van de fruitsuikers waardoor het minder invloed heeft op de bloedsuikerspiegel dan een glas vruchtensap waar geen of minder vruchtvlees en vezels inzitten.

Fruit is opgenomen in het Dieet Pro weekmenu omdat het veel vitamines, mineralen en vezels levert en een ontzurende werking heeft in je lichaam. Wanneer de balans tussen verzurende producten en ontzurende producten verstoord raakt heb je kans dat je lichaam verzuurt en het afslankproces stagneert. Groente heeft ook een sterk ontzurende werking en geniet eigenlijk zelfs de voorkeur boven fruit omdat groente geen fruitsuikers bevat.

Alcohol is ook een enkelvoudig suiker die snel wordt opgenomen in het bloed en dus leidt tot schommelingen in de bloedsuikerspiegel. Ook alcohol kan dus beter zo veel mogelijk vermeden worden wanneer je wilt afvallen. Drink liever water of kruidenthee. Vind je water of thee niet zo lekker? Dan is de Fresh Flavor Water Bottle misschien iets voor jou. Hiermee kun je jouw water iedere dag een ander smaakje geven door het fruit of andere smaakmaker in het binnenste gedeelte van de fles te wisselen.

STRESS EEN OORZAAK VAN OVERGEWICHT? JA!

Wanneer je in een stresssituatie terecht komt maakt het lichaam in de bijnieren het stresshormoon cortisol aan. Cortisol zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel stijgt waardoor er meer energie beschikbaar is om in korte stressperiodes te overleven. Dit is handig in korte stresssituaties wanneer je bijvoorbeeld ergens voor moet vluchten. Helaas hebben veel mensen tegenwoordig last van chronische stress. Stress op het werk, in relaties, financiële problemen etc. Bij chronische stress produceren de bijnieren constant cortisol en circuleert er continu een te hoog gehalte glucose in het bloed. Hier reageert het lichaam weer op door insuline aan te maken. Insuline bevordert de vetopslag op probleemgebieden zoals de buik en de heupen. Het is dus erg belangrijk om chronische stress te verminderen wanneer je wilt afvallen.

Nu is dit misschien makkelijker gezegd dan gedaan. Je kunt nu eenmaal in een situatie zitten die veel stress oplevert zonder dat je deze situatie kunt veranderen. Probeer dan in ieder geval om de manier waarop je met de situatie omgaat te veranderen zodat je minder stress ervaart. Volg onderstaande tips op om de productie van cortisol en insuline te beperken:

  • Drink minder (of geen) koffie
  • Neem twee of drie keer per dag even 10 minuten rust door een korte wandeling te maken.
  • Ga sporten. Door te sporten verleg je even je negatieve gedachten en focus je je alleen maar op wat je op dat moment voor sport aan het doen bent.
  • Zorg voor voldoende slaap. Kijk niet te lang naar de TV of telefoonscherm voor het slapen gaan omdat beeldschermen de aanmaak van het slaaphormoon melatonine verstoren. Hierdoor wordt je minder uitgerust wakker.
  • Neem een vitamine B12 supplement. Vitamine B12 heeft een positieve invloed op de bijnieren en kan helpen om beter om te gaan met stress. Kies voor een goed opneembare vorm van B12 zoals methylcobalamine.
  • Let op je ademhaling. Adem diep en rustig naar de buik.
  • Maak een takenlijst. Schrijf dingen die je moet doen op en streep af wat je hebt gedaan. Dit geeft rust en zorgt voor minder stress.

 

Voordeelpakketten:

Het Maandpakket bestaat uit 3 potten DieetPro naar keuze, vezelcomplex ter bevordering van de stoelgang, Glucomannan (hongerremmer), Multi-vitamine, Visolie Forte en een gratis shaker voor €119,80

Het Slimme Start pakket, deze bestaat uit 2 potten DieetPro naar keuze met Groene Thee capsules (verhoogt de vetverbranding), Multi-vitamine, Visolie Forte, een stappenteller, gratis shaker en de gids “afvallen doe je zo” voor €89,90

Het Glucomannanpakket, deze bestaat uit 2 potten Dieetpro naar keuze en Glucomannan capsules (hongerremmer) met gratis shaker voor €64,95

RVS shaker actie pakket, deze bestaat uit 2 potten DieetPro naar keuze, een RVS shaker en een gratis extra shaker voor €49,90

WAT IS ER ZO UNIEK AAN DE DIEET PRO FORMULE?

Er zijn inmiddels zoveel maaltijdvervangers en eiwitshakes verkrijgbaar dat je door de bomen het bos niet meer ziet. De prijzen van deze producten variëren van slechts een paar euro tot tientallen euro’s. Wij van Dieet Pro adviseren natuurlijk Dieet Pro maar we leggen ook graag uit waarom Dieet Pro de beste prijs-kwaliteit verhouding heeft.

Het aantal calorieën.
Gemiddeld verbruikt een man zo’n 2500 kcal per dag en een vrouw zo’n 2000 kcal. Wanneer je op een dag meer calorieën eet en drinkt dan je verbruikt zal je lichaam dit overschot aan energie opslaan als vetreserves. Veel goedkope shakes bevatten zo’n 250-300 kcal per shake. Dieet Pro bevat slechts 79 kcal per shake. Wanneer je dagelijks twee shakes neemt krijg je met Dieet Pro dus al snel zo’n 400 kcal minder binnen dan met andere shakes, wat maar liefst 20% van je dagelijkse energieverbruik is.

Koolhydraten en suikers
Bijna alle goedkope shakes bevatten het goedkope soja-eiwit en zitten vol met suikers zoals maltodextrine, glucosestroop en dextrose. Suikers zijn juist de oorzaak dat veel mensen last hebben van overgewicht en dus moet je deze in een dieet zo veel mogelijk mijden. De enige reden dat deze ingrediënten gebruikt worden in deze shakes is omdat ze goedkoop zijn, niet omdat ze goed werken. Dieet Pro bevat een uniek en langzaam verteerbaar eiwit gecombineerd met ei-eiwit en is nagenoeg vrij van koolhydraten, vetten en suikers waardoor de resultaten die je ermee bereikt vele malen beter zijn.

Overige ingrediënten
Dieet Pro bevat als enige shake een unieke mix aan ingrediënten die het afslankproces helpen versnellen zoals L-carnitine, groene thee extract, chroom, choline bitartraat, en B-vitamines. Groene thee verhoogt de vetverbranding, chroom helpt om de bloedsuikerspiegel in balans te houden, choline ondersteunt een normale vetstofwisseling en helpt het lichaam te reinigen via de lever en B-vitamines zijn nodig voor de omzetting van koolhydraten, vetten en eiwitten in energie.

Als je het Dieet Pro weekmenu volgt blijf je verspreid over de dag eten en volg je dus geen crash dieet. Hiermee houd je de stofwisseling actief en de bloedsuikerspiegel in balans. Ook voorkom je ermee dat je lichaam in de spaarstand gaat staan. Wanneer je lichaam in de spaarstand gaat staan heb je kans dat je last van het zogenaamde jojo-effect krijgt.

 

Voordeelpakketten:

Het Maandpakket bestaat uit 3 potten DieetPro naar keuze, vezelcomplex ter bevordering van de stoelgang, Glucomannan (hongerremmer), Multi-vitamine, Visolie Forte en een gratis shaker voor €119,80

Het Slimme Start pakket, deze bestaat uit 2 potten DieetPro naar keuze met Groene Thee capsules (verhoogt de vetverbranding), Multi-vitamine, Visolie Forte, een stappenteller, gratis shaker en de gids “afvallen doe je zo” voor €89,90

Het Glucomannanpakket, deze bestaat uit 2 potten Dieetpro naar keuze en Glucomannan capsules (hongerremmer) met gratis shaker voor €64,95

RVS shaker actie pakket, deze bestaat uit 2 potten DieetPro naar keuze, een RVS shaker en een gratis extra shaker voor €49,90

BARBECUEËN TIJDENS DIEET PRO

Barbecueën en een dieet lijken misschien moeilijk samen te gaan. Bij een barbecue denk je namelijk al snel aan stokbrood met satésaus, speklappen, hamburgers, braadworsten en vette sauzen. Niet echt de meest ideale producten wanneer je wilt afvallen. Toch is het relatief eenvoudig om te kunnen genieten van een barbecue zonder dat je erna een schuldgevoel hoeft te hebben. Het gaat er alleen om dat je de juiste keuzes maakt. Wanneer je kiest voor de juiste producten kun je tijdens een dieet met een gerust hart van de barbecue genieten.

Mager vlees
Vlees, vis, schaal- en schelpdieren bevatten weinig koolhydraten en zitten vol met eiwitten. Hierdoor passen deze voedingsmiddelen uitstekend in een dieet als Dieet Pro. Omdat je grilt en niet bakt krijg je ook weinig vetten binnen. Wel is het belangrijk wat voor soort vlees je eet. Het ene soort vlees bevat namelijk veel meer vet en calorieën dan het andere.
Kies magere vleessoorten zoals biefstuk, kipfilet, kalkoenfilet, varkenshaas en lamsvlees. Vermijd vet vlees zoals hamburgers, worst en speklappen. Eet liever ook geen kippendijen omdat deze veel meer vet bevatten dan kipfilet.

Vis, schaal- en schelpdieren
Vis bestaat ook voornamelijk uit eiwitten. Zalm bevat wel iets meer vetten en calorieën dan bijvoorbeeld kabeljauwfilet, scholfilet of pangasiusfilet, maar dit zijn wel gezonde omega-3 vetzuren. Ook schaal- en schelpdieren van de barbecue zijn zeer geschikt tijdens een dieet omdat ook deze voornamelijk uit eiwitten bestaan.

Groente en rauwkost
Tijdens een dieet is het erg belangrijk om voldoende groente te eten. Het levert namelijk veel vitamines, mineralen en vezels. Ook heeft groente een ontzurende werking waardoor het de zuurgraad in het lichaam in balans houdt. Maak bijvoorbeeld een lekkere salade met komkommer, sla, tomaat, ui en avocado, en voeg hier een of twee gekookte eieren aan toe. Of maak kipspiesjes met stukjes ui, courgette, champignon en paprika.

Sauzen
Bij een barbecue zijn vaak de sauzen de boosdoeners. Veel sauzen zoals ketchup, mayonaise, cocktailsaus en barbecuesaus zitten vol met suikers, vetten en calorieën. Sommige sauzen bevatten per eetlepel al meer dan 100 kcal! Dit is niet echt wenselijk als je een dieet zoals Dieet Pro aan het volgen bent. De sauzen van 2BSlim bieden gelukkig een oplossing. 2BSlim sauzen bevatten namelijk slechts 1-4 kcal per dosering en zijn geheel vrij van koolhydraten, vetten en suiker. Er zijn 12 verschillende sauzen verkrijgbaar waaronder yonnaise, ketchup, barbecue, cocktail en spicy garlic. Je kunt deze koolhydraatvrije en caloriearme sauzen hier bestellen.

Tips:
Tijdens een warme zomerdag is het erg verleidelijk om bier, wijn, rosé of glas cola te drinken. Alcohol en frisdranken bevatten helaas wel veel snelle suikers. Drink hier dus het liefst zo min mogelijk van en beperk het tot maximaal twee glazen. Water met ijsklontjes en bijvoorbeeld muntblaadjes of schijfjes citroen kan net zo verfrissend zijn en bevat helemaal geen calorieën of suikers.
Het duurt altijd even voordat de barbecue op temperatuur is, en voor je het weet zit je je vol te proppen met stokbrood met satésaus. Dit kun je eenvoudig voorkomen door vlak voordat je gaat barbecueën nog een shake Dieet Pro, of een schaaltje magere yoghurt of kwark te nemen.