MET DEZE OEFENINGEN VERBRAND JE VET!

Door te sporten verhoog je het dagelijkse energieverbruik en verbrand je dus meer calorieën. Je kunt gaan hardlopen of fietsen, maar ook krachtoefeningen waarbij de spieren intensief worden belast zijn perfect om vet te verbranden. Met name oefeningen waarbij je grote spiergroepen gebruikt zoals de benen zijn ontzettend goed om vet te verbranden omdat je hiermee veel calorieën verbruikt. Dit komt omdat je tijdens de oefeningen zelf al veel calorieën verbrandt, maar de dag(en) erna omdat je lichaam dan de beenspieren aan het herstellen is. Ook zorg je met deze oefeningen dat je lichaam spierweefsel aanmaakt waardoor je lichaam strakker wordt.

Twee oefeningen die perfect zijn om de benen te trainen zijn de lunge en de squat. Je kunt deze oefeningen heel makkelijk thuis uitvoeren en het kost je slechts 10 minuten per dag. Deze oefeningen kun je heel eenvoudig thuis doen. Het enige dat je nodig hebt is een fitness mat (verkrijgbaar bij de Action voor € 3,99) en een portie gezonde motivatie. Instructievideo’s van de lunge en squat zijn heel eenvoudig te vinden via youtube.

Vind je deze oefeningen nog te zwaar? Begin dan eerst door dagelijks 10 minuten de trap op en af te lopen. Hiermee span je ongeveer dezelfde spieren aan. Je zult zien dat je hierdoor sterkere beenspieren krijgt en de lunge en squat uiteindelijk geen probleem meer voor je zullen zijn.

Hydrateren is belangrijk, maak het fun! Kijk eens op de website naar onze DieetPro Bidon of Fresh Flavor Water Bottle

ONTZUREN EN ONTGIFTEN MET GROENTE

Tijdens een dieet is het erg belangrijk om voldoende groente te eten. Groente bevat ten eerste veel vezels die een verzadigd gevoel geven. Vezels zijn ook goed voor de darmflora en voor een gezonde stoelgang. Ook bevat groente veel vitamines en mineralen die een belangrijke rol spelen in talloze processen in je lichaam. Bij tekorten aan vitamines en mineralen zal het afslanken veel minder snel gaan.

Groente heeft ook een sterk ontzurende werking in je lichaam en zorgt ervoor dat de zuurgraad (PH-waarde) in balans blijft. Dit is erg belangrijk omdat eiwitrijke producten een verzurende werking hebben. Een juiste balans tussen de inname van verzurende producten en ontzurende producten is dus van belang. In sommige dieeten is het alleen maar toegestaan om eiwitrijke shakes, repen en soepen te eten of drinken. Je lichaam raakt van dit soort dieeten op den duur enorm verzuurd waardoor je niet meer zult afvallen. Dit is de reden waarom in het Dieet Pro weekmenu ook ontzurende voedingsmiddelen zijn opgenomen zoals groente en fruit. Fruit bevat wel enkelvoudige koolhydraten in de vorm van fruitsuikers dus een te veel is niet goed. Groente geniet de voorkeur boven fruit en hier kun je ook eigenlijk niet te veel van eten.

Met het Dieet Pro weekmenu eet je verspreid over de dag waardoor de bloedsuikerspiegel in balans blijft en de stofwisseling actief blijft. Je krijgt geen tekorten aan vitamines en mineralen en de zuurgraad in het lichaam blijft in balans. Talloze Dieet Pro gebruikers zijn hierdoor al met succes afgevallen en op gewicht gebleven.

Wat ideeën voor een groene smoothie nodig? Kijk dan op onze andere blog!

Bestel DieetPro hier