WAAROM JE KOOLHYDRATEN BETER KUNT VERMIJDEN

Tijdens het gebruik van Dieet Pro wordt geadviseerd om naast de dagelijkse twee shakes de nadruk te leggen op eiwitrijke voedingsmiddelen met veel groente. Koolhydraten worden zoveel mogelijk vermeden. Waarom is dit? Wanneer je koolhydraten eet worden deze afgebroken tot glucose en opgenomen in het bloed. Hierdoor stijgt de bloedsuikerspiegel. Je lichaam reageert hierop door het hormoon insuline aan te maken dat ervoor zorgt dat deze glucose vanuit het bloed wordt opgeslagen in de lichaamscellen. Deze glucose wordt opgeslagen als glycogeen, dat als brandstof dient voor je lichaam. Als deze glycogeen reserves vol zitten en je blijft toch koolhydraten eten dan zal je lichaam deze overtollige hoeveelheid koolhydraten opslaan als vetweefsel. Met name enkelvoudige koolhydraten zoals suiker, frisdranken, snoep, gebak, wit meel producten en alcohol worden heel snel afgebroken tot glucose waardoor de bloedsuikerspiegel snel stijgt. Je lichaam reageert op deze snelle stijging van de bloedsuikerspiegel door veel insuline te produceren waardoor de bloedsuikerspiegel weer snel daalt. Bij een lage bloedsuikerspiegel krijg je weer trek. Hierdoor ga je weer eten terwijl de glycogeenreserves in je lichaam nog vol zaten waardoor je lichaam vetreserves gaat opbouwen.

Door een periode de inname van koolhydraten te minderen raken de glycogeenreserves in je lichaam op waardoor je lichaam gedwongen wordt om de vetreserves aan te spreken als brandstof. Hierdoor val je af. Door dagelijks twee shakes Dieet Pro te combineren met de voedingsmiddelen die staan aangegeven in het weekmenu kun je eenvoudig de hoeveelheid koolhydraten beperken. Dieet Pro shakes bevatten slechts 79 kcal, ze bevatten geen toegevoegde suikers en zijn nagenoeg vrij van koolhydraten en vetten. Daarnaast bevat Dieet Pro het mineraal chroom dat helpt om de bloedsuikerspiegel in balans te brengen en stoffen zoals L-carnitine, groene thee extract, vitamines en choline. Groene thee verhoogt de vetverbranding, choline helpt het lichaam te reinigen via de lever. De vitamines in Dieet Pro ondersteunen de omzetting van koolhydraten, vetten en eiwitten in energie. De voedingsmiddelen uit het weekmenu hebben weinig invloed op de bloedsuikerspiegel waardoor de productie van het vet opbouwende hormoon insuline beperkt wordt. Hierdoor heb je ook niet de hele dag trek en eet je automatisch minder dan wanneer je koolhydraatrijke producten zou eten. Hierdoor val je sneller af. Ook blijft de stofwisseling actief tijdens Dieet Pro, omdat je verspreid over de dag kleine maaltijden blijft eten.

Minderen met koolhydraten kan soms best lastig zijn. Zeker omdat veel lekkere gerechten zoals pasta maaltijden heel veel koolhydraten bevatten. Een heel goed alternatief hiervoor is Slim Pasta. Deze pasta is niet gemaakt van tarwemeel maar van biologisch konjac meel. Hierdoor is Slim Pasta volledig vrij van koolhydraten en vetten, en rijk aan vezels. Daarnaast bevat het slecht 9 kcal per 100 gram! Dat is ruim 90% minder calorieën dan gewone pasta. Ideaal wanneer je wilt afvallen. Slim Pasta hoeft niet gekookt te worden. Je hoeft het alleen even te wokken in een pan samen met kruiden, saus, vlees en groente.

 

ZO SNEL MOGELIJK DE VAKANTIEKILO’S KWIJTRAKEN?

Nu de zomervakantie weer (bijna) voorbij is zijn de meeste van ons flink gemotiveerd om de aangekomen zomer-kilo’s er weer af te krijgen.  Als deze zomer ook jou wat extra kilootjes heeft opgeleverd en jij wilt afvallen na je vakantie, dan geven wij je graag wat tips!

1.    Pak de draad weer op! Een vakantie is iets tijdelijks en het ligt nu weer achter je. Nu is het moment om de draad weer op te pakken. Haal gezonde boodschappen in huis, pak het weekmenu erbij en bestel een nieuw pakket. Misschien wel met een nieuwe verrassende smaak! Je kunt ook voor een vertrouwde smaak kiezen en daarbij wat losse sachets bestellen van de nieuwe smaken om deze uit te proberen.
2.    Stel haalbare doelen, voor de lange maar ook voor de korte termijn. Zo blijft het overzichtelijk en weet je waar je aan toe bent. Te ambitieuze doelstellingen kunnen demotiverend werken wanneer het voor je gevoel niet snel genoeg gaat. Je kunt beter eerst naar de 5 kilo toe werken en dan naar de 10 dan in 1x gaan voor de 10 kilo op korte termijn.
3.    Schrijf eens voor je zelf op waarom je weer gezonder wilt gaan eten/leven. Zit je niet lekker in je vel? Zit jouw kleding te strak? Kan je conditie beter? Ben je snel moe? Schrijf het op en zie daar jouw motivatie op papier verschijnen om het vol te houden!
4.    Plan jouw eetmomenten in volgens het weekmenu en breng ook de avondmaaltijden alvast in kaart voor de komende week.
5.    Neem je zelf voor om meer water te gaan drinken en maak dit zo leuk en lekker mogelijk. (Kies een leuke waterfles of motiveer je zelf goed te drinken met smaakjes in het water)
6.    Kom in beweging! Ga naar de sportschool, ga lekker naar buiten om te wandelen of fietsen of ga thuis wat oefeningen doen. Het maakt eigenlijk niet uit wat je doet. Het is altijd meer dan dat je deed dus dat is sowieso winst!
7.    Vier je successen. Wanneer je lekker bezig bent en je bent goed gefocust op jouw doel, dan ben je natuurlijk extra trots wanneer je deze bereikt hebt! Beloon je zelf door dan wat leuks te doen of iets voor jezelf te kopen. Denk dan niet aan eten maar bijvoorbeeld aan een leuk boek, of een dagje weg naar de sauna. Dat heb je wel verdiend!
8.    Laat jouw omgeving weten dat je jouw leefstijl wilt verbeteren, zo kunnen mensen rekening houden met je. En het maakt het makkelijker om nee te zeggen tegen een stukje gebak op een verjaardag. Misschien is jouw motivatie wel aanstekelijk en zijn er mensen die met je mee willen doen!
9.    Gun jezelf tijd! Gedrag of gewoontes verander je niet van de één op andere dag. Dit kost tijd. Geef jezelf die tijd.
10. En tot slot, waarschijnlijk niet iets dat je direct verwacht. Slaap. Slaap helpt je namelijk om hormonen zoals ghreline (het hongerhormoon) en leptine (het hormoon dat je verzadiging regelt) in balans te houden. Als je te weinig slaapt, dan neemt je ghrelinegehalte en dus je hongergevoel toe, terwijl je leptinegehalte juist afneemt. Daardoor raakt je verzadigingsgevoel in de war. Dus lekker op tijd naar bed!
Het grote voordeel aan Dieet Pro is dat je verspreid over de dag blijft eten en dagelijks 2 shakes combineert met gezonde voeding en eiwitrijke voeding. Hierdoor is het dieet eenvoudig toe te passen in een druk leven en makkelijk vol te houden. Dieet Pro is verkrijgbaar in de 10 heerlijke smaken aardbei, banaan, cappuccino, caramel, chocolade, forest fruit, kers, kokos, mango en vanille.