IK HEB MIJN STREEFGEWICHT BEREIKT, WAT NU?

Wanneer je meer energie (kcal) binnen krijgt via de voeding dan je aan energie verbruikt zal het lichaam dit overschot aan energie opslaan als lichaamsvet. Het tegenovergestelde geldt ook: wanneer je meer energie verbruikt dan je binnen krijgt via de voeding zal je lichaam vetreserves moeten aanspreken als brandstof waardoor je afvalt.

Met Dieet Pro val je om meerdere redenen af. De stofwisseling blijft actief omdat je naast de dagelijkse twee shakes verspreid over de dag blijft eten. De bloedsuikerspiegel blijft in balans omdat Dieet Pro 18 gram eiwitten bevat plus het mineraal chroom dat helpt om de bloedsuikerspiegel stabiel te houden. Ook worden snelle koolhydraten die tot schommelingen in de bloedsuikerspiegel leiden uit de dagelijkse voeding vermeden. In het weekmenu zijn groente en fruit opgenomen zodat er geen tekorten ontstaan aan vitamines en mineralen en dit zorgt ervoor dat de zuurgraad in het lichaam in balans blijft. Daarnaast bevat Dieet Pro nog een aantal ingrediënten zoals choline, L-carnitine, B-vitamines en groene thee extract. Choline helpt het lichaam te reinigen via de lever, B-vitamines zijn nodig voor de omzetting van koolhydraten, eiwitten en vetten in energie en groene thee extract verhoogt de vetverbranding.

Het is niet voor niets dat Dieet Pro al jarenlang het bestverkochte dieetproduct is bij Holland and Barrett (voorheen De Tuinen). Ook zangeres Lisa Loïs is 30 kg afgevallen met behulp van Dieet Pro. Maar wat als je dan het gewenste resultaat hebt bereikt? Hoe zorg je ervoor dat je dit ideale gewicht ook behoudt? De oplossing is simpel; het gaat erom dat je de balans vindt tussen het dagelijkse energieverbruik en de dagelijkse inname van voeding. Omdat je tijdens Dieet Pro anders leert eten en de bloedsuikerspiegel in balans krijgt zal je merken dat je veel minder trek hebt in zoetigheid. Ook is het lichaam na het dieet gewend geraakt aan de lagere energie-inname. Hoeveel je kunt eten zonder weer aan te komen hangt af van je dagelijkse energieverbruik. Iemand die sport of een drukke baan heeft verbrandt meer calorieën dan iemand die de hele dag stil zit. Deze persoon kan dus ook meer eten zonder zwaarder te worden. Zorg ervoor dat je de weken na het bereiken van je streefgewicht de weegschaal en omvang van je lichaam goed in de gaten houdt. Wordt je weer zwaarder dan weet je dat je meer eet dan dat je verbruikt. Balans vinden is dus de sleutel tot succes.

Tip:
Sommige gebruikers van Dieet Pro nemen nadat ze hun streefgewicht bereikt hebben één shake per dag en bouwen het zo langzaam af. Je kunt ook één vaste dag in de week aanhouden (bijvoorbeeld maandag) die je dan als een Dieet Pro dag invult (zie het Dieet Pro weekmenu). Als je in het weekend meer hebt gegeten dan normaal dan compenseert deze maandag het overschot aan energie-inname van het weekend.