MET DEZE OEFENINGEN VERBRAND JE VET!

Door te sporten verhoog je het dagelijkse energieverbruik en verbrand je dus meer calorieën. Je kunt gaan hardlopen of fietsen, maar ook krachtoefeningen waarbij de spieren intensief worden belast zijn perfect om vet te verbranden. Met name oefeningen waarbij je grote spiergroepen gebruikt zoals de benen zijn ontzettend goed om vet te verbranden omdat je hiermee veel calorieën verbruikt. Dit komt omdat je tijdens de oefeningen zelf al veel calorieën verbrandt, maar de dag(en) erna omdat je lichaam dan de beenspieren aan het herstellen is. Ook zorg je met deze oefeningen dat je lichaam spierweefsel aanmaakt waardoor je lichaam strakker wordt.

Twee oefeningen die perfect zijn om de benen te trainen zijn de lunge en de squat. Je kunt deze oefeningen heel makkelijk thuis uitvoeren en het kost je slechts 10 minuten per dag. Deze oefeningen kun je heel eenvoudig thuis doen. Het enige dat je nodig hebt is een fitness mat (verkrijgbaar bij de Action voor € 3,99) en een portie gezonde motivatie. Instructievideo’s van de lunge en squat zijn heel eenvoudig te vinden via youtube.

Vind je deze oefeningen nog te zwaar? Begin dan eerst door dagelijks 10 minuten de trap op en af te lopen. Hiermee span je ongeveer dezelfde spieren aan. Je zult zien dat je hierdoor sterkere beenspieren krijgt en de lunge en squat uiteindelijk geen probleem meer voor je zullen zijn.

Hydrateren is belangrijk, maak het fun! Kijk eens op de website naar onze DieetPro Bidon of Fresh Flavor Water Bottle