ZO SNEL MOGELIJK DE VAKANTIEKILO’S KWIJTRAKEN?

Nu de zomervakantie weer (bijna) voorbij is zijn de meeste van ons flink gemotiveerd om de aangekomen zomer-kilo’s er weer af te krijgen.  Als deze zomer ook jou wat extra kilootjes heeft opgeleverd en jij wilt afvallen na je vakantie, dan geven wij je graag wat tips!

1.    Pak de draad weer op! Een vakantie is iets tijdelijks en het ligt nu weer achter je. Nu is het moment om de draad weer op te pakken. Haal gezonde boodschappen in huis, pak het weekmenu erbij en bestel een nieuw pakket. Misschien wel met een nieuwe verrassende smaak! Je kunt ook voor een vertrouwde smaak kiezen en daarbij wat losse sachets bestellen van de nieuwe smaken om deze uit te proberen.
2.    Stel haalbare doelen, voor de lange maar ook voor de korte termijn. Zo blijft het overzichtelijk en weet je waar je aan toe bent. Te ambitieuze doelstellingen kunnen demotiverend werken wanneer het voor je gevoel niet snel genoeg gaat. Je kunt beter eerst naar de 5 kilo toe werken en dan naar de 10 dan in 1x gaan voor de 10 kilo op korte termijn.
3.    Schrijf eens voor je zelf op waarom je weer gezonder wilt gaan eten/leven. Zit je niet lekker in je vel? Zit jouw kleding te strak? Kan je conditie beter? Ben je snel moe? Schrijf het op en zie daar jouw motivatie op papier verschijnen om het vol te houden!
4.    Plan jouw eetmomenten in volgens het weekmenu en breng ook de avondmaaltijden alvast in kaart voor de komende week.
5.    Neem je zelf voor om meer water te gaan drinken en maak dit zo leuk en lekker mogelijk. (Kies een leuke waterfles of motiveer je zelf goed te drinken met smaakjes in het water)
6.    Kom in beweging! Ga naar de sportschool, ga lekker naar buiten om te wandelen of fietsen of ga thuis wat oefeningen doen. Het maakt eigenlijk niet uit wat je doet. Het is altijd meer dan dat je deed dus dat is sowieso winst!
7.    Vier je successen. Wanneer je lekker bezig bent en je bent goed gefocust op jouw doel, dan ben je natuurlijk extra trots wanneer je deze bereikt hebt! Beloon je zelf door dan wat leuks te doen of iets voor jezelf te kopen. Denk dan niet aan eten maar bijvoorbeeld aan een leuk boek, of een dagje weg naar de sauna. Dat heb je wel verdiend!
8.    Laat jouw omgeving weten dat je jouw leefstijl wilt verbeteren, zo kunnen mensen rekening houden met je. En het maakt het makkelijker om nee te zeggen tegen een stukje gebak op een verjaardag. Misschien is jouw motivatie wel aanstekelijk en zijn er mensen die met je mee willen doen!
9.    Gun jezelf tijd! Gedrag of gewoontes verander je niet van de één op andere dag. Dit kost tijd. Geef jezelf die tijd.
10. En tot slot, waarschijnlijk niet iets dat je direct verwacht. Slaap. Slaap helpt je namelijk om hormonen zoals ghreline (het hongerhormoon) en leptine (het hormoon dat je verzadiging regelt) in balans te houden. Als je te weinig slaapt, dan neemt je ghrelinegehalte en dus je hongergevoel toe, terwijl je leptinegehalte juist afneemt. Daardoor raakt je verzadigingsgevoel in de war. Dus lekker op tijd naar bed!
Het grote voordeel aan Dieet Pro is dat je verspreid over de dag blijft eten en dagelijks 2 shakes combineert met gezonde voeding en eiwitrijke voeding. Hierdoor is het dieet eenvoudig toe te passen in een druk leven en makkelijk vol te houden. Dieet Pro is verkrijgbaar in de 10 heerlijke smaken aardbei, banaan, cappuccino, caramel, chocolade, forest fruit, kers, kokos, mango en vanille.